השר בבית חולים הדסה: "מחסור במיטות בירושלים"

נתי קאליש No Comments on השר בבית חולים הדסה: "מחסור במיטות בירושלים"

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס נפגש כיום עם שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש ואמר לו: "כבר היום במדינת ישראל, לאחר שבועיים ראשונים של מלחמה – יש כ- 700 פצועים במדינת שזקוקים למיטות בשיקום, ואין מספיק כאלה בכל הארץ. על המדינה להאיץ עכשיו ללא דיחוי את סיום בנייתו של מרכז השיקום בהדסה הר הצופים". השר פרוש אמר: "ירושלים במחסור חמור במיטות שיקום"

צילום: דוברות הדסה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, סייר היום (שלישי) בבית החולים הדסה הר הצופים ובמרכז השיקום החדש -שבנייתו מסתיימת בימים אלו ויתן מענה למחסור חמור במיטות שיקום ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט. השר נחשף למתחם הטיפולים התת קרקעי שהוקם בעשרה ימים בלבד על ידי צוותי הדסה, בעבודה מאומצת מסביב לשעון החל מיומה הראשון של המלחמה.

השר כאמור ביקר במרכז השיקום החדש בהדסה הר הצופים, העומד בפני סיום בנייתו בעת הזו, ויהיה לגדול והמתקדם במזרח התיכון – שיכפיל פי ארבע את יכולותיה של הדסה במיטות שיקום. כך יתאפשר שיקום המוני אינטנסיבי הנדרש בימים הקשים הללו.

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, הדגיש בפני השר כי נושא השיקום הוא חובה לאומית ראשונה בחשיבותה, הניצבת כעת בחזית מערכת הבריאות בישראל: "טיפלנו במרכז הרפואי הדסה במעל 150 חיילים ואזרחים שפונו מן המלחמה בדרום, רבים מהם עברו ניתוחים מורכבים והצוותים הצילו חיים מסביב לשעון.

אך כעת, ניצב בפני המדינה השלב המשמעותי ביותר והוא השיקום של מאות – אם לא אלפי פצועים. מדובר בתהליך אישי שמותאם לכל פצוע בפני עצמו בהתאם לפציעה שחווה וליכולות שהוא איבד. זהו תהליך ארוך וכל מטופל שכזה יזדקק למיטתו לאורך שבועות או חודשים".

כבר היום במדינת ישראל, לאחר שבועיים ראשונים של מלחמה – יש מעל 700 פצועים במדינת ישראל שזקוקים למיטות בשיקום, ואין מספיק כאלה בכל הארץ. על המדינה להאיץ עכשיו ללא דיחוי את סיום בנייתו של מרכז השיקום בהדסה הר הצופים. אני מדגיש זאת בפני השר ויודע שאוזניו וליבו קשובים וכי הוא מחוייב למשימה״.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, ציין לשבח את ההיערכות של בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים למצב המלחמה: "כולנו תפילה שלא נידרש לכך, אבל כשאני רואה את ההיערכות בהובלת פרופ' וייס, אני רגוע שירושלים תדע להתמודד חלילה עם מצבי החירום שעשויים להתרחש בתקופה הקרובה. בהדסה ישנן מאות מיטות מוכנות לטיפול בתנאי מיגון מלאים".

השר פרוש התייחס לצורך הדחוף בהשלמת ההקמה של בית החולים השיקומי בעיר בגלל מצב החירום: "עוד לפני שפרצה המלחמה, ירושלים בפרט וכל הארץ הייתה במצוקה קשה של מיטות שיקום. בירושלים קיין מחסור בפער חמור יותר מבכל הארץ. לצערנו, הפציעות מהמלחמה ידרשו עוד אלפי מיטות שיקום וחסרים עוד עשרות מיליוני שקלים להשלמת עלות ההקמה.
אני מתחייב לפעול לתקצב את העלות שנותרה. כבר שוחחתי בעניין עם חברי הרלוונטיים בממשלה ובראשם משרד הבריאות, ולא אנוח עד שנוכל לבשר שהתקציב הושג".

עוד הוסיף השר פרוש: "מרכז השיקום החדש בהר הצופים, הגדול ביותר במזרח התיכון, יאפשר להעניק את הטיפול המקצועי והאנושי ל-130 מטופלים בו זמנית, פי ארבעה מן הקיים היום בכל איזור ירושלים והישובים הסמוכים, עם המיכשור והטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום השיקום. ברור לכולם שזהו פרויקט אסטרטגי".

בביקור ליוו את השר פרוש מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים ד"ר תמר אלרם, מנכ"ל משרדי ארגון נשות הדסה בישראל, סוזי פת בנבנישתי, מנהלת מחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, פרופ' איזבלה שוורץ והנהלת הדסה הבכירה. מטעם משרד ירושלים ומסורת ישראל השתתפו בסיור המנכ"ל אסף יזדי וראש המטה שמעון אלבום.



0 תגובות